SHARINGS: EEN VERSLAG VAN WAT LEEFT BIJ DE KAPPER

Op deze pagina vind je online het verslag de voorbije Shair Cafés. We doopten het verslag: “SHAIRINGS”

Shairings wordt  na elk Shair Café aangevuld.

Nieuwe thema’s worden toegevoegd, bestaande thema’s worden uitgebreid.

Je vindt er meningen over actuele topics die leven in het kapsalon zoals ze besproken werden in het Shair Café.

KLANTEN HALEN EN BRENGEN

Soms zijn klanten door de jaren minder mobiel. Halen en brengen is een optie, maar tijdrovend. Een kapster van het Shair café, Ilse, maakt gebruik van deze dienst.

Een kant en klare nieuwsbrief staat voor je klaar om klanten te informeren over dit vervelende probleem.

Een affiche voor je technische ruimte geeft aan hoe ver je klant kan en mag gaan en hoe je paal en perk stelt aan “lastige” klanten.

Origineel idee om 20 jaar kapsalon te vieren

Je klant verzamelt stempeltjes op een spaarkaart. Wanneer de spaarkaart vol is mag de klant een doosje pralines halen bij Marie’s Atelier. Marie factureert de dozen pralines min een mooie korting als dank omdat je zoveel klanten naar haar winkel doorstuurde.

EEN GEHEIME TIP OM MEER TE VERKOPEN UITGELEGD IN ONZE GRATIS PODCAST: VERKOPEN LEER HET NU.

Een kant en klare nieuwsbrief staat voor je klaar om klanten te informeren over dit vervelende probleem.

Veel kapsters merken op dat er een terugvordering aan de gang is van de gegeven coronasteun. Blijkbaar heeft dit te maken met een verkeerde aangifte van de gezinssituatie, waarbij de kinderen als ten laste werden aangegeven.

Ook werd opgemerkt dat de sociale bijdragen nu laag uitvallen omdat deze momenteel berekend worden op de inkomsten tijdens de corona maanden. Door nu hogere sociale bijdragen te betalen voorkom je onaangename verhogingen in de toekomst. Het lijkt verstandig met de boekhouder te overleggen.

Zijn flexi-jobs inzetbaar in het kapsalon?

  • Kleurvaste werkkledij is moeilijk te vinden
  • Mooie uniforme werkkledij verhoogt de expertstatus van het kapsalon, de kapster en de medewerkers.
  • Opgelet: normaal staat de zaakvoerder in voor het onderhoud van de werkkledij van de werknemers.

Binnenkort vind je hier een podcast over de techniek MEEVEREN.

Meeveren is een techniek om je tariefverhoging aan de kassa zonder zwetende handen te communiceren.

Check ook de acties op deze website om méér te verkopen, klantentrouw te verhogen of om concurrentie beter baas te kunnen.